پیروزی قاطع استقلال با گلزنی دو کاپیتان
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
پیروزی قاطع استقلال با گلزنی دو کاپیتان
تاریخ : یک شنبه 3 شهريور 1392
نویسنده : RmZiRn

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، آخرین دیدار هفته ششم لیگ برتر بین دو تیم استقلال و راه آهن در  ورزشگاه آزادی و در حضور 10 هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) از ساعت 19 و 10 دقیقه برگزار شد که بازی با نتیجه 3 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.
نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر را در اینجا ببینید.(در این جدول کسر امتیاز استقلال، سایپا و ملوان حساب نشده است)

گل‌های این دیدار را محمد قاضی در دقیقه 12، جی‌لوید ساموئل در دقیقه 65 و جواد نکونام در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی برای استقلال و بهادر عبدی برای راه آهن سورینت در دقیقه 52 به ثمر رساندند.

در نیمه اول، بازی نسبتاً برابر از سوی دو تیم به نمایش گذاشته شد و شاگردان ابراهیم‌زاده در همان دقایق نخستین می‌توانستند به گل برسند. در دقیقه سوم شوت امین منوچهری از داخل محوطه جریمه استقلال را مهدی رحمتی به راحتی در آغوش گرفت تا این فرصت برای راه آهنی‌ها از دست برود.

در ادامه کرنر ارسالی از سوی فرزاد آشوبی در دقیقه پنجم با ضربه سر رامین رضاییان همراه شد که این ضربه با اختلافی اندک از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد. با این حال استقلالی‌ها هم بیکار ننشستند و در ادامه توانستند نبض بازی را کم کم در اختیار خود بگیرند.
در دقیقه 12 بود که ارسال خسرو حیدری از جناح راست و گوشه محوطه جریمه راه آهن با ضربه سر دقیقه قاضی همراه شد تا استقلال به گل نخست برسد. مهاجم استقلال با جاگیری خوبی که در بین مدافعان حریف داشت سانتر خسرو حیدری از جناح راست را با یک ضربه سر دقیقه به گل تبدیل کرد تا استقلال خیلی زود از راه‌آهن پیش بیفتد.


در دقیقه 14 بار دیگر استقلال می‌توانست به گل برسد. شوت خطرناک و سرکش قاضی از پشت محوطه جریمه راه آهن، با اختلافی اندک راهی اوت شد.
در دقیقه 35، استقلال یکی از بهترین بخت‌های گلزنی‌اش را از دست داد؛ ارسال کوتاه فردین عابدینی از جناح راست استقلال با شوت قاضی همراه شد و واکنش دیدنی وحید طالب‌لو راه آهن را نجات داد تا نتیجه‌ دیدار همچنان یک بر صفر باقی بماند.
راه‌آهن در دقایق پایانی این نیمه روی دروازه استقلال فشار آورد ولی حملات این تیم چندان زهردار نبود تا نیمه نخست با همان تک گل خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم این راه‌آهن بود که بازی را بهتر شروع کرد و مزد حملاتش را هم گرفت. فرار بهنام برزای از راست در دقیقه 52 و سانتر عرضی او را رحمتی نتوانست مهار کند تا بهادر عبدی دروازه خالی را باز کند و کار را به تساوی بکشاند.

امیر قلعه‌نویی که در ابتدای نیمه دوم مجیدی را به میدان فرستاده بود بلافاصله بعد از گل راه‎آهن اکبرپور را هم جایگزین پژمان نوری کرد تا تیمش تهاجمی‌تر شود. 

اکبرپور در دقیقه 61 ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد که طالبلو به خوبی آن را دفع کرد. دروزاه بان سابق استقلال دو دقیقه بعد ضربه سر ساموئل را هم مهار کرد.

استقلال در دقیقه 66 به گل دوم خود رسید؛ توپی که از راست سانتر شده بود را عمران‌زاه در حالت مشکوک به آفساید در پشت مدافعان راه‌آهن با ضربه سر برای ساموئل فرستاد تا این بازیکن هم با ضربه سری دیگر در دهانه دروازه دومین گل آبی‌ها را به ثمر برساند.

در این صحنه قربانی و طالب‌لو اعتقاد به آفساید بازیکنان استقلال داشتند. بعد از این گل باز هم استقلال بود که تلاش کرد تا به گل برسد و شوت سرکش خسرو حیدری در دقیقه 68 می‌رفت تا گل سوم را برای استقلال به همراه داشته باشد که واکنش وحید طالب‌لو مانع از این اتفاق شد.



در دقیقه 80 بازی مجیدی با مدافع حریف کورس گذاشت و در محوطه جریمه حریف نیز سرنگون شد که ترکی به وی کارت زرد نشان داد تا مجیدی همچنان از قضاوت این داور مشهدی خاطره خوشی نداشته باشد. بعد از این صحنه هواداران استقلال به تشوبق ترکی پرداختند.

مجیدی سه دقیقه بعد سانتر اکبرپور را با یک ضربه قیچی برگردان به بالای دروازه حریف زد. این مهاجم با سابقه که پرتلاش نشان می‌داد در دقیقه 86 از سامان آقازمانی یک پنالتی گرفت و نکونام ضربه پنالتی را در خلاف جهت طالب‌لو به تور چسباند.

در دقایق پایانی آقا‌زمانی خطای هند بی‌موردی را مرتکب شد و کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد.



استقلال با این بردی که کسب کرد 14 امتیازی شد و در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. عصر امروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز از آبی‌ها را تایید کرده بود. راه آهن هم با 5 امتیاز دوازدهم ماند.


ترکیب استقلال:
سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، جی‌لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، پژمان نوری ( سیاوش اکبرپور 55)، محمد قاضی، هاشم بیک‌زاده، محمدمهدی نظری( فرهاد مجیدی 46)، پژمان منتظری و فردین عابدینی( عمران زاده 57).

ترکیب راه آهن سورینت:
وحید طالبلو، رامین رضاییان، ابراهیم کریمی، پیروز قربانی، حامد زمانی، سامان آقازمانی، غلام عباس آشوبی، حسین پاشایی( بهنام برزای 46)، رضا خالقی فر، بهادر عبدی و امین منوچهری.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409